Autor |
Wiadomość |
Vido
Pytacz
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Włodawa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Dlaczego diesel bardziej ekonimiczny? Bo zawsze mniej spala niż silnik benzynowy z tą samą pojemnością
Był kiedyś robiony test dwóch sportowych prototypów Peugeota(były artykuły w kilku gazetach motoryzacyjnych). Oba identyczne z tą różnicą, że jeden czerwony karo z silnikiem 2.2 HDI i mocą 175kM, drugi czarny z 2.0 silnikiem benzynowym i mocą 181KM (benzynowy był też lżejszy od HDI). Obydwa auta rozpędzały się od 0-100km/h w 6s. Prędkość maksymalna jednego i drugiego wynosiła 230km/h. Maksymalny moment obrotowy czarnego to 202Nm, a czerwonego 400Nm. Na torze za każdym razem dzięki większej elastyczności szybszy okazywał się czerwony HDI, a różnica w spalaniu na takim samym odcinku stukilometrowej trasy między jednym a drugim, na korzyść czerwonego HDI wyniosła prawie 3 L. Benzyniak palił średnio 7,7L, a HDI 4,9L.
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vido dnia Sob 8:53, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 3 razy
|
|
Sob 8:46, 05 Lut 2011 |
|
 |
|
 |
Wilk18
Bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Chełm woj Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Ale my rozmawiamy o benzynie z instalacja gazowa a nie gała benzyna.....
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:20, 05 Lut 2011 |
|
 |
Vido
Pytacz
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Włodawa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Instalacja gazowa, wiąże się z legalizacją butli co ileś tam czasu, parownikami, przekaźnikami...im więcej wszystkiego, tym więcej do psucia się licząc cenę gazu (też idzie w górę co jakiś czas), koszty założenia instalacji, koszty eksploatacyjne, awaryjność, myślę że to wcale nie wychodzi taniej tego typu przeróbki na pewno nie wpływają też korzystnie na żywotność silnika, bo gdyby miałby być aż tak przyjazne, to dlaczego do tej pory żaden koncern samochodowy nie wyprodukował seryjnie auta na gaz? Mnie tu coś śmierdzi...dosłownie gazem xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 9:51, 05 Lut 2011 |
|
 |
Wilk18
Bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Chełm woj Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Opjonalnie gaz juz montuje seryjnie w autach... A jezeli chodzi o gaz to przyjeło sie ze tylko sie psuje przez ludzi którzy zakładaja za przeproszeniem gówno a nie instalacje... Jezeli do 3 litrowego silnika potrafia załozyc zwykły gaz to sory jak to ma jezdzic...Ja posiadam juz 4 samochód mimo ze od 5 lat mam prawo jazdy w 2 sam zakładaałem instalacje nigdy nie miałem z nia problemówteraz srednio raz na poł roku jezdze na czyszczenie parpwnika co kosztuje mnie 30zł i tyle... Wiec zeby instalacja dobrze chodziła nie mozna na niej oszczedzac musimy zakładac taka instalacje jaka powinna byc w danym silniku... Wiadomo musimy to serwisowac jak wszystko jezeli zaniedbamy bedziemy mieli problemy... A w dieslu niech np padnie ci pompa tak jak napisał grzela w tych nowych dieslach bez kompa nic nie zrobisz a to kosztuje byle jaki mechanik nie zrobi tego ... Gdy kupiłem Audi nie chciała jezdzic na gazie dlaczego bo to było gówno za marne grosze... Co zrobiłem wywałiłem wszystko i załozyłem cały nowy przód instalacje ktora wytrzymuje do 350 koni i chodziła bez problemów...
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:25, 05 Lut 2011 |
|
 |
Vido
Pytacz
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Włodawa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Dobra instalacja gazowa, jednak za darmo nie jest Myślę, że nie powinniśmy się tutaj już sprzeczać, bo za blisko siebie mieszkamy i jeszcze zaraz jakąś bijkę sprowokujemy xD haha
Najbardziej kompromisowy chyba będzie ten artykuł :
[link widoczny dla zalogowanych]
i dajmy już temu spokój 
Post został pochwalony 0 razy
Ostatnio zmieniony przez Vido dnia Sob 11:06, 05 Lut 2011, w całości zmieniany 1 raz
|
|
Sob 11:05, 05 Lut 2011 |
|
 |
Wilk18
Bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Chełm woj Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Zgadzam sie Ale3 podyskutowac miło było 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:23, 05 Lut 2011 |
|
 |
Vido
Pytacz
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Włodawa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Pewnie jeszcze niejednokrotnie będziemy mieli okazję, a miło rzeczywiście blisko mieszkamy, to jeszcze i przy piwie w tym roku na pewno się spotkamy 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:41, 05 Lut 2011 |
|
 |
Wilk18
Bywalec
Dołączył: 01 Cze 2010
Posty: 287
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Chełm woj Lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Trzymam za słowo
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:45, 05 Lut 2011 |
|
 |
ZygZak
VIP
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Działdowo Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Vido, skąd ty masz takie dane?
Diesle to były elastyczne 15 lat temu. Dziś możesz tak samo zdusić diesla jak i benzyniaka. Jak diesla nie wkręcisz na obroty to też nie pojedzie. Jeździłem Passatem 2.0 TDI 150KM, jak nie dodałem gazu to zgasł, jak nie zredukowałem to wcale nie chciał przyśpieszać. A przez dwa lata dwukrotnie wymieniano sprzęgło dwumasowe. Największe badziewie w tym silniku.
I po co w dieslu 6 biegów skoro one są takie elastyczne?
Druga sprawa zakres obrotów. W benzynie masz jakieś 2 tys więcej. Czyli dłużej ciągniesz na biegu. Dzisiejsze diesle mają kaprysy jak benzyniaki.
Niedawno czytałem test porównawczy Golfa GTI i GTD. Niby GTD niewiele gorsze miał parametry ale jak się okazało w praktyce ustępował pod każdym względem. Przyśpieszenia od 0km/h, od 80km/h, zwrotności, drogi hamowania. Problemem w dieslu był właśnie mniejszy zakres obrotów, i większa masa silnika. Odczuwalne to było na przyśpieszeniach i zakrętach.
Ja oczywiście mówię o nowych dieslach.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:47, 05 Lut 2011 |
|
 |
Vido
Pytacz
Dołączył: 21 Sty 2011
Posty: 91
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Włodawa Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Już o tym nie dyskutuję, bo można by tak bez końca wymieniać i pewnie nigdy zasób argumentów tak dla zwolenników diesli, jak i benzyniaków by się nie wyczerpał
Ja tam lubię diesla i takim będę jeździł przynajmniej na pewno nie zapalę się przy tankowaniu od wyładowania elektrostatycznego xD haha
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:29, 05 Lut 2011 |
|
 |
ZygZak
VIP
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Działdowo Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Hehe, spoko
Długo pisałem tego posta i jakoś dyskusja poszła dalej i w innym kierunku.
Co do wyładowania, to też mit.
Szerokości i niech każdy jeździ tym co lubi 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 13:46, 05 Lut 2011 |
|
 |
grzela
Administrator
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 3241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
 |  | bo gdyby miałby być aż tak przyjazne, to dlaczego do tej pory żaden koncern samochodowy nie wyprodukował seryjnie auta na gaz? Mnie tu coś śmierdzi...dosłownie gazem xD |
oj oj oj widze kolego ze niewiesz co gadasz mam na warsztacie volvo z fabryczna instalacja CNG zamieszcze fotki
gadajcie co chcecie ja do pełna leje za 75zl i robie 300km z silnikiem 1,8l
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Śro 20:05, 09 Lut 2011 |
|
 |
to_maszz
świeżak
Dołączył: 20 Lut 2011
Posty: 18
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6
|
|
|
|
2.0 TDI to porazka xD w pierwszych 3 latach produkcji byl z nimi problem.
Poruszam sie
Peugeote 406 1,8 16v z 1995 z małym przebiegiem sam sobie sprowadziłem obecnie jest cos ponad 170tys xD
oczywiscie jezdze bez gazu w miare ekonomiczny nawet udało mi sie raz zejsc na 7.5 l w normalnej jezdzie
bardzo wygodne auto jak narazie nie dołozyłem ani grosza mam 2 rok i nic xD
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Czw 20:43, 24 Lut 2011 |
|
 |
alpurczino
Pytacz
Dołączył: 04 Gru 2010
Posty: 31
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Bielsko-Biała Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
No to jeszcze ja:
BMW E39 1997r sinik 2.0 (troszkę mało)
czarny, bez skóry ze sportowym wydechem Ultera
Xenon , led tył
Cudowne auto. Mam już ją kilka lat i nigdy mnie nie zawiodła.
Dla kolegów z forum którzy tak jak ja mają E39 polecam forum:
[link widoczny dla zalogowanych]
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 23:02, 26 Lut 2011 |
|
 |
Prystek
król szos
Dołączył: 30 Mar 2009
Posty: 554
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: lubelskie Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
VW Passat b5FL 1.9 tDI...ogólnie dobry dupowóz ..do pewnego czasu byłem zwolennikiem dieseli...do puki nie przejechałem się s6 c5 na sekwencji ..auto poezja...to nie służy do jazdy tylko do latania 
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Nie 19:12, 27 Lut 2011 |
|
 |
|