Autor |
Wiadomość |
JAROLPH
Pytacz
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Piła Płeć: Mężczyzna
|
|
Shima |
|
Cześć
Ostatnimi czasy spędza mi z powiek zagadnienie wpadnięcia podczas jazdy w shime, i mam takie pytanie, czy ktoś z was doświadczył takiego zjawiska, jak temu zapobiec ( nie chodzi o amortyzator skrętu) czy są jakieś sposoby wyjścia z tego zdarzenia?
Pzdr
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 10:49, 02 Mar 2013 |
|
|
|
|
ZygZak
VIP
Dołączył: 04 Cze 2010
Posty: 2364
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 6 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Działdowo Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Są motocykle, które mają to w naturze. Inne nie. Na ogół sporty mają, turystyki mniej.
Często powodem shimmy jest zły stan przedniej opony.
Gdy w ZZR kończyła mi się opona, to nie mogłem kierownicy puścić, a shimmę łapał bardzo często. Wymieniłem oponę i jak ręką odjął.
W Suzie...nie miałem problemu do czasu ..zwiększenia mocy. Nie wiem jaki to ma związek. Ale...ze 125KM zwiększyłem do 165KM i ....pojawiła się shimma. Teraz wymieniłem oponę, wyjadę to zobaczę czy jeszcze będzie się pojawiać.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:20, 02 Mar 2013 |
|
|
czarny
Natręt gaduła
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 415
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 2 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Nowa Sól/Legnica Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
m kilka razy kawa spadła, raz powyżej 160, gacie pełne. Jak już zacznie telepać kierą to trzeba się spiąć, trzymać mocno kiere i niepopuścić w gacie Od wymiany łożyska główki ramy już mi nigdy nie wpadła.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 11:55, 02 Mar 2013 |
|
|
JAROLPH
Pytacz
Dołączył: 28 Lut 2013
Posty: 99
Przeczytał: 0 tematów
Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Piła Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
Czyli - żeby zminimalizować wystąpienie tego zjawiska, stan zawieszenia musi być w idealnym stanie, a reakcja jest indywidualna, zależna od opanowania nerwów motocyklisty.
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Sob 12:00, 02 Mar 2013 |
|
|
grzela
Administrator
Dołączył: 02 Sty 2010
Posty: 3241
Przeczytał: 0 tematów
Pomógł: 22 razy Ostrzeżeń: 0/6 Skąd: Bydgoszcz Płeć: Mężczyzna
|
|
|
|
rozwinę troche temat
w shime wpada sie tylko z jednego powodu jak przednie koło wpadnie w poślizg a mozna to spowodować na kilkanaście sposobów 85% shim zaczyna sie gdy geometra jest zachwiana czyli przy wyjściu z zakrętu najgorsze co można zrobić dodać mocno gazu moto idzie do góry przednie koło ma słaby kontakt z asfaltem i zaczyna slizgać sie dalej motocykl sie prostuje rzecz normalna masa pojazdu i kierowcy wypycha na zewnątrz i sie zaczyna moto wpada w shime wtedy należ szybko ale nie gwałtownie hamować zazwyczaj sytuacje zdazają sie przy znacznych prędkosciach
jeśli przedna opona ma odkształcenia od nie właściwego zimowania,nie podparty taka opona jest bardzo podatna na shime
innym przykładem jest najechanie na piasek, lub mały kamień rantem koła dalej sie dzieje jw
nawet nowa nie rozgrzana opona nie jest pozbawiona tendencji wpadana w shime to jest ja zygzak napisał jedne to mają we krwi chodzi o kont główki ramy
ulubione przezemnie czopy nigdy nie maja shimy bo to jest 45 C w normalnych moto kont dochodzi prawie jest do pionu do pionu w uproszczeniu
Post został pochwalony 0 razy
|
|
Pon 21:44, 09 Wrz 2013 |
|
|
|
|
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach
|
|
|